Što je SEO?

  • April 16, 2021
  • Ante
  • 8 min read

SEO optimizacija

SEO je skraćenica od optimizacija za tražilice. To je praksa povećavanja kvalitete i količine prometa na web stranici putem neplaćenih (poznatih i kao organskih) rezultata pretraživanja.

Unatoč skraćenici, SEO se odnosi koliko na tražilice, tako i na same ljude. Riječ je o razumijevanju onoga što ljudi traže na internetu, problemi koji ih muče, odgovora koje traže, riječi koje koriste i vrste sadržaja koji žele konzumirati. Poznavanje odgovora na ova pitanja omogućit će vam da se povežete s ljudima koji na internetu traže rješenja koja nudite.

Ako je poznavanje problema vaše publike jedna strana SEO priče, druga je davanje rješenja i to na način na koji to Google može pronaći i razumjeti. U ovom vodiču očekujte naučiti kako raditi oboje.

Povijest SEO-a datira iz 90-ih kada su se prvi puta pojavile tražilice. Danas je to ključna marketinška strategija i industrija koja sve više raste.

Optimizacija za tražilice fokusira se na organske rezultate pretraživanja i ne uključuje PPC optimizaciju. SEO i PPC dio su marketinga na tražilicama.

plaćeni u odnosu na organske rezultate
Google SERP rezultati

Korisnici interneta koriste tražilice kada nešto traže tj. kada imaju neki problem.

A vi želite odgovoriti na to nešto tj. ponuditi rješenje problema. Nije važno prodajete li proizvod ili uslugu, pišete li blog ili bilo što drugo, optimizacija za tražilice nužna je za svakog vlasnika web stranice.

Pojednostavljeno rečeno:

SEO optimizacija je skup radnji koje činite kako bi učinili vašu web stranicu kvalitetnim izvorom informacija, ponudili odgovor ili rješenje korisniku i uvjerili Google da vas što bolje rangira.

Iako se SEO označava kao “optimizacija za tražilice” ,

uz trenutnu dominaciju Googlea, mogli bismo jednostavno upotrijebiti izraz 

“Google optimizacija” .

Zato se svi savjeti i tehnike u ovom postu uglavnom odnose na Google SEO, iako su mnoge stvari univerzalne i odnose se na optimizaciju za bilo koju drugu tražilicu.

Google

Kako funkcionira SEO ?

Jednostavno rečeno, SEO djeluje tako što demonstrira tražilicama da je vaš sadržaj najbolji rezultat za dotičnu temu.

To je zato što sve tražilice imaju isti cilj: svojim korisnicima pokazati najbolje, najrelevantnije rezultate.

Točno kako to radite ovisi o tražilici za koju optimizirate.

Ako želite više organskog prometa na svojim web stranicama, tada morate razumjeti i udovoljiti Googleovom algoritmu. Ako želite više pregleda videozapisa, onda je sve u YouTubeovom algoritmu.

FUN FACT

Google ima tržišni udio od ~ 92% 

Search Engines
Percentage Market Share

Google92.41%

Bing2.46%

Yahoo1.48%
Search Engine Market Share Worldwide – March 2021

SEO ukratko

Ne morate znati SVE čimbenike i točne algoritme koje Google koristi za rangiranje vaše web stranice. Ali za uspjeh morate pokriti ključne komponente SEO-a.

Tri su ključna aspekta SEO-a:

  1. Tehničke stvari – predstavljaju sve tehničke aspekte koje trebate pokriti (često se nazivaju tehničkim ili SEO-om na stranici). Nećemo sad nabrajati sve, ali možemo reći da je brzina vaše web stranice jednako važna kao i ključne riječi u tag elementima, a oba aspekta spadaju pod On Site SEO optimizaciju
  2. Odličan sadržaj – Najbitniji element u cijeloj SEO priči predstavlja sadržaj vaše web stranice – to je najvažniji dio. Bez kvalitetnog i originalnog sadržaja nemojte očekivati organske rezultate.
  3. Kvalitetni linkovi– Linkovi, Backlinks ili Poveznice povećavaju autoritet vaše web stranice. Možete imati izvrstan sadržaj i savršeno optimiziranu web stranicu, ali u konačnici morate steći autoritet dobivanjem kvalitetnih linkova. Na Linkove može gledati kao na glas ili preporuku koju vam netko drugi daje. Što više kvalitetnih i relevantnih preporuka to više raste vaš autoritet kod Googla, pa tako i pozicija vaše web stranice.

U sljedećim poglavljima pogledat ćemo sve ove aspekte s praktične točke gledišta.

Korisni SEO rječnik

Čim počnete kopati po SEO-u, naići ćete na neke uobičajene pojmove koji pokušavaju kategorizirati njegove različite aspekte ili pristupe, a to su:

  • On Site SEO i Off Site SEO
  • Black Hat SEO i White Hat SEO

Iako s praktične točke gledišta nisu toliko važni, dobro je znati njihovo značenje.

On Site SEO i Off Site SEO

Izrazi SEO na stranici (On Site) i izvan stranice (Off Site) kategoriziraju dvije različite SEO aktivnosti.

SEO na stranici je sve što možete učiniti na web stranici – od optimizacije sadržaja do tehničkih aspekata.

  • Istraživanje ključnih riječi
  • Optimizacija sadržaja
  • Optimizacija meta tag elementa
  • Optimizacija brzine učitavanja stranice
  • Interni linkovi
  • Uklanjanje grešaka

Cilj je pružiti savršeni sadržaj, modernog izgleda s UX optimizacijom na umu, prilagođeno tražilicama kako bi Google lako ‘shvatio’ o čemu se radi na stranici.

Dobro je znati: Izrazi SEO na stranici (On site SEO) i tehnički SEO ponekad se koriste naizmjenično, a ponekad se koriste za razlikovanje optimizacije vezane uz sadržaj (npr. Title tag) i tehnički orijentirane optimizacije (npr. Brzina stranice).

Off site SEO uglavnom se odnosi na dobivanje kvalitetnih linkova tj. poveznica koje tražilicama pokazuju da vaša web stranica ima autoritet i vrijednost. Dobivanje linkova može uključivati ​​tehnike poput:

  • Pisanje tekstova za tuđe blogove
  • Povezivanje s drugim blogerima i vlasnicima web sajtova
  • Digitalni PR

Off site SEO također je usko povezan s drugim područjima internetskog marketinga, poput marketinga na društvenim mrežama i brendiranja , koji neizravno utječu na izgradnju povjerenja i autoriteta vaše web stranice.

Imajte na umu da se uspješna SEO strategija sastoji od SEO aktivnosti i na stranici i izvan nje.

Black Hat SEO nasuprot White Hat SEO

Crni i bijeli šeširi potječu iz zapadnih filmova. Predstavljali su negativce i dobre momke.

U SEO-u se pojmovi opisuju dvije skupine SEO-a – oni koji se pridržavaju pravila utvrđenih Googleovim smjernicama za webmastere  i oni koji ih ne poštuju  .

CrazyEgg.com

Black Hat SEO  skup je neetičkih (i obično neželjenih) praksi za poboljšanje pozicija web stranica. tj. organskog prometa

Ovim tehnikama možete u kratkom vremenu doći do vrha rezultata pretraživanja, no pretraživači će najvjerojatnije prije ili kasnije kazniti web stranicu, a u nekim slučajevima i kompletno izbrisati iz svog indexa.

S druge strane, White Hat SEO  odnosi se na sve uobičajene SEO tehnike koje se pridržavaju smjernica i pravila. To je dugoročna strategija u kojoj su visoke pozicije na Google indexu nusprodukt dobre optimizacije, kvalitetnog sadržaja i pristupa usmjerenog na korisnika.

Često postavljana pitanja

Mogu li se samostalno baviti SEO-om?

Prije svega SEO optimizacija se uči godinama. Jedan dio kroz čitanje i upijanje znanja, a većina kroz samostalno vođenje projekata i testiranja. Naravno to nije ni nuklearna fizika, ali je potrebna volja i strpljenje jer SEO nije sprint već maraton.

Kao početnik postoje stvari koje možete odmah implementirati, a postoje koncepti za koje će vam trebati puno više vremena i truda. Tako da, osnove SEO optimizacije možete napraviti sami.

Pitanje je samo jeste li spremni uložiti vrijeme u učenje i implementaciju svih aspekata SEO-a ili ćete zaposliti stručnjaka i uložiti svoje vrijeme u nešto drugo.

Kako mogu naučiti SEO?

Postoji nekoliko stvari koje biste trebali učiniti da biste naučili SEO:

  • Čitajte pouzdane resurse (Ahrefs blog naprimjer)
  • Steknite praktično iskustvo
  • Ne bojte se eksperimenata (Testiranje je jako bitno u SEO)
  • Imajte puno strpljenja (SEO je maraton, a ne sprint)

Implementacija stvari iz ovog vodiča izvrstan je način za početak 🙂

Koliko vremena treba za učenje SEO-a?

Da bi se odgovorilo na ovo pitanje, upotrijebit ću uobičajeni odgovor za SEO na gotovo svako SEO pitanje: ovisi.

Iako vam razumijevanje osnova neće trebati više od nekoliko tjedana, stvarno savladavanje ove discipline uvelike ovisi o praksi, što je pitanje mjeseci, pa i godina.

I na kraju, ali ne manje važno, SEO se neprestano razvija. Uvijek biste trebali nastaviti učiti i biti u toku s najnovijim ažuriranjima, eksperimentima i nalazima.